torsdag 24 december 2009

圣诞快乐 - God Jul!


En riktigt God Jul tillönskar jag Er, mina kära läsare.

I Kina säger man idag 圣诞快乐, Shèngdàn kuàilè, vilket betyder just "Gud Jul".

För en dryg vecka sedan var det en artikel i vår lokala Kalmar-tidning, Barometern, om min Kinesiska fru Ping, och hennes syn på julen. Som framgår så är hon inte speciellt fascinerad av våra Svenska jultraditioner, så vår julafton kommer att bli lite o-svensk:
Ingen Julgran
Ingen Tomte
Ingen Kalle Anka
Inga Julklappar!
men vi tänder nog några ljus!

...vi ska bara "vila" - och det stör inte mig. För mig är julen inte så viktig.

Min fru Ping, i Barometern 091212 om hennes syn på julen. (klicka för större)

1 kommentar:

  1. En riktigt God Jul till dig och din familj också Krister. Just de saker som du räknar upp skulle jag nog oxå klara mig alldeles utmärkt utan. Jag kan tänka mig att det är annorlunda om man har små barn, men i dagsläget så är det nog mer umgänge och avkoppling som står högst på listan.

    Ha en riktigt lugn och skön julafton med "lagom" mycket glögg och julsnask.

    Hohooo
    Tony

    SvaraRadera