måndag 22 februari 2010

Hur hittar ni hit?


Det finns lite olika vägar att hitta till min blogg. En vanlig väg är från någon sökmotor, varav Google är totaldominerande. De sökord som oftast används för att hitta hit är:

#1 - krister i beijing
#2 - världens största byggnad
#3 - visum kina
#4 - köpa iphone i kina
#5 - två pass
#6 - världens största tv
#7 - kinesiskt bröllop
#8 - äta hund
#9 - kinesisk frukost
#10 - kinas högsta byggnad

En annan väg att hitta hit är genom länkar från andra bloggar och hemsidor. De sidorna som länkat vidare flest besökare till mig är:

#4 - Motpol
#8 - Pellan

All statistik gäller från maj 2009 tom januari 2010, och ändrar sig naturligtvis lite över tiden. Framför allt länklistan håller på att möbleras om.

Så här fördelar sig aktiviteterna på min blogg över dygnets timmar. Är det någon av er som börjar dagen kl 8 när ni kommer till kontoret med att titta in?

3 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Idag är jag lite sen med att kika in. Brukar börja dagen med att läsa en del kina-bloggar, bl.a. din.
    Sen om jag är uppe sent, då avslutar jag också med samma varv vilket ibland resulterar i att jag inte har något nytt att läsa på morgonen...

    SvaraRadera
  2. Du skriver bra och delger intressant och aktuellt information Jag brukar också börja dagen med att läsa din blogg.

    SvaraRadera
  3. Jag länkar till dig från min blogg :-) tycker att du skriver mkt intressanta saker om stora Kina!

    www.lifeinshanghai.blogg.se

    SvaraRadera