fredag 25 juni 2010

Hissnande besökssiffror


Jag har lite ytligt här från Beijing, med hjälp av web-TV, tittat på det Svenska Kungliga Bröllopet. Det har definitivt inte varit en stor nyhet här i Kina. Några få sekunder i nyhetssändningarna med ett foto på brudparet vad var jag lyckades upptäcka på CCTV.

På de Svenska sändningarna från bröllopet nämndes att det var otroliga 500 000 människor ute på Stockholm's gator och torg i lördags. En hissnande siffra!

Ungefär samtidigt så tittar jag på besöksstatistiken från World Expo 2010 i Shanghai. (tack Thomas Johansson för länken). Världsutställningen i Shanghai har VARJE DAG lika många besökare som det Svenska Kungliga Bröllopet! - Och Världsutställningen pågår i ett halvår.

Antal besökare per dag på Shanghai World Expo 2010 under juni. Ungefär lika många besökare varje dag som det totalt var folk i rörelse i Stockholm på det Svenska Kungliga Bröllopet.

2 kommentarer:

  1. inga dåliga siffror det inte

    SvaraRadera
  2. Snälla kan du kolla på den här, det är mitt första klipp på youtube när jag sjunger i stämmor och spelar piano.... :) Du får jätte gärna lägga dit en kommentar oxå <3 Här kommer länken
    http://www.youtube.com/watch?v=xu0Si53yHaM

    SvaraRadera