måndag 20 juni 2011

Jag har börjat Twittra ;-)


Under massor med år så var e-mail det enda "sociala media" som jag kände till, och det är väl knappt att e-mail räknas till den kategorin idag. Inför min flytt till Kina för drygt två år sedan så bestämde jag mig för att lära mig hur en blogg fungerar, och lite senare följde Skype, och andra chatt-portaler för att underlätta kommunikationen mot Sverige, men jag började snart även ett dagligt "nöjes-chatt".

I våras "tvingades" jag till Facebook eftersom man var tvungen att ha ett konto för att kunna annonsera där, och nu tittar jag dagligen in.

Nyligen gjorde jag nästa kliv i den sociala medians värld. Jag har skaffat ett Twitter-konto! Detta är helt nytt för mig, så jag har inte lärt mig formatets jargong ännu, men det kommer kanske med tiden.
Om ni av någon anledning(?) vill, så följ mig på Twitter här.

Jag har märkligt nog inte skaffat Tencent QQ som är världens största sociala media ännu, men det får väl bli nästa steg. För de som möjligen inte har hört talas om QQ så kan jag nämna att det är den dagliga kommunikationsportalen för nära på alla Kineser som har access till internet, vilket förklarar den extrema mängden användare. Ja, QQ är större än Facebook.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar