tisdag 27 mars 2018

The Legend of Kungfu


Jag är dålig på att gå på teater i Beijing, och senast vill jag tro var 2011 när jag såg Mamma Mia. Igår bröt jag trenden när vi gick på The Legend of KungfuScenföreställningen har framförts mer än 8 000 gånger på Red Theatre i Beijing sedan premiären 2004, och kommer jag igår rätt såg vi föreställning nummer 8 140. The Legend of Kungfu har även framförts i en rad andra länders och vunnit en hel del utmärkelser.

Utan några större förhoppningar, och inledningsvis lite irriterad på den höga "turist-faktorn", blev jag väldigt positivt överraskad när föreställningen kom igång. Allt var riktigt vackert och välarbetat. I allt väsentligt var det mer en akrobatikshow på Kungfu-tema än teater. Den triviala handlingen kretsade kring en fattig pojke och hans dröm om att bli Kungfu-mästare. Konversationen i föreställningen var mycket begränsad och vissa repliker framfördes på engelska och det var även engelsk textning rullande över scenen. Man behöver därmed inte vara orolig att inte hänga med i den underordnade handlingen även utan kinesiska språkkunskaper.

Sammanfattningsvis kan jag rekommendera att spendera en kväll med Legend of Kungfu. Framförandet varade i 75 minuter och biljetter kostar från 200 RMB och uppåt. Red Theatre ligger en liten bit öster om Himmelens tempel i södra delen av centrala Beijing.

No.44, Xingfu dajie, Dongcheng
东城区幸福大街44号

http://www.redtheatre.cn/index.html

The Legend of Kungfu
Red Theatre på Xingfu dajie i Peking



4 kommentarer:

  1. Jätte bra blogg! Tack så mycket :)

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år hälsning mina vänner ...
    Idag delar jag mitt verkliga liv genombrott vittnesbörd om hur jag fick min ex tillbaka till älska mig ...
    Jag vill att ni alla ska gå med mig för att tacka en fantastisk man. Gudar använder honom för att återställa mitt äktenskap hem från skilsmässa, för några veckor sedan kom min man som släpper mig för en annan kvinna tillbaka för att be om ursäkt för mig för försoning tillbaka till äktenskapet.
    Till att börja med trodde jag aldrig att Dr.Oduduwa (dr.oduduwaspellcaster@gmail. Com) kan hjälpa mig att vinna tillbaka min ex-kärlek tillbaka från en annan kvinna, jag provade, jag följde uppriktigt följde Dr.ODUDUWA kärlek stavinstruktioner och det överraskar mig att efter tre dagar av att ha kastat kärleksförtrycksförbättringen, den andra dagen efter
    min man ringde mig på telefon, vi talar snyggt, han ber om ursäkt ber mig förlåtelse, han tycker så ledsen över allt han har gjort fel mot mig, min man älskar mig fortfarande lika mycket som jag älskar honom mer. just nu är vi helt tillbaka tillsammans i kärlek, jag är väldigt nöjd med mitt nya liv som familj ... allt mitt tack till dr.Oduduwa.
    Jag lovar Oduduwa att dela detta bra arbete med världen, verkligen Love-Spell-arbetet till mitt bästa. Jag rekommenderar starkt vänligen kontakta honom för lösning på varje kärleksförhållandekris idag ...
    - Kärlek stava inkantationsbön för att få tillbaka ex kärlekspartner,
    - Stava bön för att stoppa skilsmässa
    - Stava bön för att vinna tillbaka Förtroende till förhållande
    - Stava böner för att stoppa mardrömmar eller dåliga drömmar på natten.
    - Kärleksförtryck för att locka nya kärlekskvinnor / män
    - Om du vill få ditt eget barn.
    - Stave Talisman ring för makter, rikedom och berömmelse.
    - Örtvård och läkning mot alla blodsjukdomar.
     Jag bekräftar detta själv, det magiska kärlekstämningen fungerar. Det fungerar för mig och det kommer säkert att fungera till ditt bästa.
    (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)

    SvaraRadera
  3. summer floral dresses
    fashion elegant dresses
    women elegant dress
    casual dress for women

    Explore a huge collection of trendy dresses for women online in Australia and other countries at PURSUE. Buy stylish casual and designer ladies dresses!
    PURSUE was born out of the idea of collecting boutique staples from genius designers for excellent women. We are focused on boutique product quality and responsive customer service. Our vision and goal is to provide a customer focused shopping destination.

    SvaraRadera