lördag 28 mars 2009

Att byta kontor


Företaget där jag jobbar tvingades på grund av finanskrisen i världen nyligen stänga vår enhet i Kalmar. Mitt sista uppdrag innan jag flyttar till Kina är att vara Flyttgeneral för projektet att stänga Kalmarfabriken och flytta verksamheten till vår andra enhet i Torsås.


Projektet har pågått några veckor med att flytta material etc. och på måndag är det dags att starta den stora förflyttningen personal, och det är planerat att pågå under hela veckan. Detta kommer att innebära en mycket kaotisk vecka för mig!


Jag har redan börjat känna i slutet av veckan att det håller på att blåsa upp inför den storm av frågor och funderingar som så många har inför den dramatiska händelse som det är att byta kontor.

"Finns det plats för alla mina pärmar i mitt nya kontor?"

"Hur långt är det till skrivaren där jag ska sitta?" 


Det kommer att bli en händelserik vecka......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar