måndag 17 augusti 2009

Kalmar slott på Annie's


Annie's är en välkänd Italiensk restaurangkedja som har sex olika restauranger i Beijings östra delar. Annie's är mycket populär och har fått flera utmärkelser som "Best Italian" och "Best Value for Money" i de olika Expat-tidningarna. Ja - både maten och priserna är bra.

Annie's vid Chaoyang Park är väggarna prydda av en massa bilder från kända Italienska platser, typ Colosseum. Mitt bland dessa bilderna hittade jag ett foto på slottet i min lilla hemstad Kalmar. Jag lyckades inte få någon vettig förklaring av personalen varför Kalmarslott trillat in bland de Italienska motiven. Kanske är det någon rolig Svensk gäst som bidragit med en gåva till restaurangen.

Under Fanerdun-perioden så annonserades Kalmar flitigt i Kina, med bland annat stora bilder på Kalmarslott längst motorvägarna runt Hangzhou och massor med tryckt material, men jag har svårt att tro att det har någon koppling till bilden på Annie's vägg.

Bild av Kalmarslott på väggen på Annie's vid Chaoyang Park i Beijing

Kamlarslott har visats i många Kinesiska sammanhang - särskilt i samband med Fanerdun-projektet. Här i SAS-tidningen Scanorama.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar