fredag 14 augusti 2009

"Tvingad" till Hooters


Amerikanska Hooters har fyra restauranger i Kina. Två i Shanghai, en i Chengdu och för två år sedan öppnades Hooters i Beijing. (Hooters är huvudsakligen känt för sina lättklädda servitriser med väl tilltagna former.) Kina har kanske inte de optimal genetiska förutsättningarna för bemanna en Hooters-restaurang men jag tycker de har gjort det bästa av situationen.

I går gjorde jag en helkväll på stan med Anna, och kan ni tänka er att jag blev "intvingad" på Hooters. Kanske inte helt mot min vilja, och sanningen var väl ungefär att Anna var extremt sugen på västmat och vi råkade befinna oss precis utanför - men det var definitivt hon som drog in oss.

Har man ätit Kinesmat några dagar i rad så blir man extremt sugen på västmat ibland. Två oxfilé-stekar senare, och efter att ha "genomlidit" de dansande servitriserna drog vi vidare och avslutade kvällen med Beijing's bästa MojitoPurple Haze.

De dansande servitriserna på Hooters Beijing

Jag och Anna på Hooters. Notera min Kinesiska frisyr och vem som ser gladast ut

1 kommentar:

  1. Det är ju här FB träffen skall placeras :)
    W.

    SvaraRadera