söndag 12 juli 2009

Äntligen Anna!


I två månader har min kompis Anna varit här i Beijing. Hon läser METP ("Manager Exchange and Training Programme"). METP är ett brett program där Kinesiska språket är en betydande del, men innehåller även ledarskap och mycket mer. Det är ganska tuffa antagningskriterier med ett fåtal platser för hela Europa. Bra jobbat Anna!

Under dessa två månaderna har hon i princip inte varit kontaktbar utan haft fullt upp hela tiden. METP utbildningen tycks vara otroligt krävande. Heltid med lektioner på dagarna och diverse jippon på kvällarna. I går var första dagen jag lyckats boka in en date med Anna och två andra bekanta. Dock blev det bara en lunch - om än på nästan fyra timmar. Att det var så svårt att "fånga" henne tror jag faktiskt inte beror på att hon försöker undvika mig, utan att hon har ett oroligt tufft program - kan man hoppas ;-).

Min kompis Anna, som läser METP här i Beijing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar