fredag 29 januari 2010

InterNations Beijing


Jag är medlem i nätverket InterNations Expat Community Beijing som är ett nätverk för oss "främlingar" i Beijing. InterNations är globalt och har motsvarande "Community's" i 235 städer i världen.

Jag är ganska o-aktiv medlem, och det jag gör är att ibland logga in och läsa genom de olika diskussions- och fråge- forum som finns. Då och då ordnas olika "Get-Together" som jag hittills aldrig gått på.

Den senaste månaden har jag varit ganska in-aktiv i många avseenden av olika skäl, så jag kände att det var dags att göra något annorlunda, så jag beslutade att gå på "InterNations Beijing New Year 2010 Get-Together" som var i går kväll på "Nearby The Tree" (syster restaurang till "The Tree").

Jag har förut varit på liknande "mingel-tillställningar" i Beijing och jag är inte riktigt bekväm i miljön. Jag har så svårt för dessa konstgjorda och överdrivet artiga konversationer som det blir i dessa sammanhang när ingen känner någon.

- "Ohh. Hello, Really nice to meet you. Is it first time you come to this event?"

Jag tog mig genom några artiga konversationer, men sedan tröttnade jag och gick hem ganska tidigt efter att jag ätit, och avnjutit några drinkar.

InterNations Beijing's Get-Togheter på restaurang Nearby The Tree.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar