söndag 24 januari 2010

Nattklubbar


Nattklubbar är inte riktigt min grej eftersom jag inte kan dansa, och jag tycker det är trevligt om man kan prata med den man går ut med utan att behöva skrika, så därför är jag mycket sällan på discon.

Trotts detta har jag ibland hamnat på Beijing's nattklubbar, och man kan i alla fall säga att det är en intressant upplevelse. Ställena är mycket extrema. Danskolv som gungar, scener som hissas upp i luften, enskilda VIP-rum, luften full av såpbubblor, etc, etc. Inredningarna är oftast mycket "space"-iga med en massa nivåskillnader. För att får sitta vid ett bord är det vanligen en sk. miniminota, eller att man måste beställa minst ett "helrör".

Jag har inte så mycket erfarenheter i ämnet från andra storstäder, så jag vet inte hur Beijing står sig internationellt, men jag gissar att den mest disco-tokiga kan bli nöjd här.

De flesta nattklubbarna ligger på östra sidan av Beijing, med den största koncentrationen runt Workers Stadium, 工人体育场.

Några kända nattklubbar:
Babyface
Ligger precis väster om Workers Stadium
工体西路6号
tel: 6551-9081

VICS
Ligger innanför grindarna på norra sidan av Workers Stadium
工体北门内东侧
tel. 5293-0333

GT Banana
Ligger ganska nära Sidenmarknaden på södra sidan om Changanjie
建外大街22号赛特饭店1层
tel. 6528-3636

Suzie Wong
Ligger på västra sidan av Chaoyang Park.
朝阳公园西门靠近安妮
tel. 6500-3377

GT Banana. Ett av de riktigt stora klubbarna som tar 2000 gäster

VICS, även detta ett mycket stort ställe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar