fredag 3 april 2009

"Vi är bättre än dom"


Jag och några av mina arbetskamrater satt i veckan i vår trevliga lunchrestaurang på jobbet och pratade om Outsourcing av produktion till låglöneländer. Det var ett kort samtal, och jag ska inte återge samtalet i detalj, men slutsatsen var ungefär "Man kan lägga ut produktion till låglöneländer, men bara de enkla operationerna, för de har så låg kompetens".
Jag la mig förvånande nog inte i debatten utan smålog bara, men kom att tänka på en intressant föreläsning om kunskapsnivån i låglöneländer. Ta dig gärna lite tid och lystna/titta genom videklippen nedan. Jag har själv en del erfarenhet av arbetskraften i Asien och håller med om det mesta.



Fredrik Hären på sin föreläsning på Kunskapens Dag. (tack Daniel för länktipset)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar