söndag 17 maj 2009

Klassfest!


Lördag kväll och dags för klassfest i sann studentanda. Totalt blev vi nio stycken från de tre olika klasserna. Vi började naturligtvis med att gå ut och äta. Det blev en lugn start eftersom en av Brasilianskorna envisades med att vi skulle gå till ett "fantastiskt" persiskt ställe, där det visade sig att det INTE finns alkohol på menyn. Det fick bli bananjuice. Maten var OK, men torr, eftersom det inte serverades sås till de flesta rätterna....men jag fuktade strupen med lite extra bananjuice.

Det blev bättre fart på partyt lite senare då vi fortsatte till en bar där damerna hade gratis drinkar och 24 shot's kostade 100 RMB (mindre än 5 SEK/st). Seriös som jag är(!) lämnade jag naturligtvis partyt ganska tidigt....eller kanske på grund av att hela gänget hamnade på dansgolvet, och det är inte riktigt min grej.

Vi - på alkoholfria restaurangen "Rumi"

På puben efter maten (kommer inte ihåg ved den heter)

3 kommentarer:

  1. Det är inte lördag... Då får man inte vara ute så sent X)

    SvaraRadera
  2. Verkar vara ett kanonställe! Vad heter baren och var i Beijing ligger den?

    SvaraRadera
  3. Vet inte var den heter, men om man går söderut på Sanlitun från korsningen mot Gongrentiyuchang Beilu (korsningen där taxibilarna stannar om du ber dem köra till Sanlitun) så kommer det ganska direkt ett par bommar på vänster (öster) sidan. Gå in där och sedan är det till höger mellan husen ganska direkt. Här passerar du några stycken partyställen men fortsätter rakt fram till du möter en husvägg. Här är det. (Vill jag minnas)

    SvaraRadera