fredag 29 maj 2009

Mot Hangzhou!


Om några timmar flyger jag till Hangzhou.

Under Fanerdun-äventyret i Kalmar blev jag god vän med Fanerdun's dåvarande vice VD. Nu har han bjudit ner mig till Hangzhou i helgen. Jag ska stanna till på söndag, och vet inte riktigt vad programmet kommer att bli - men det kommer säkert bli mycket trevligt.

"I himmelen finns paradiset, på jorden Suzhou och Hangzhou" - lyder ett gammalt Kinesiskt ordspråk. Enkelt uttryckt betyder det naturligtvis att Hangzhou och Suzhou är en mycket vackra platser. Den andra "paradisstaden", Suzhou, är min fru's hemstad. (Eller hennes "hemby", som några bekanta säger, som uppenbarligen inte varit där). Suzhou påstås också ha Kinas vackraste flickor, vilket min fru är ett bra exempel på.

有天堂下有苏杭
"Paradise in Heaven" "Suzhou and Hangzhou on Earth"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar