tisdag 14 juli 2009

Tack Polisen för goda råd


Kanske lite onödigt ofta på sista tiden har jag varit sugen på västmat. Det är både onyttigare och betydligt dyrare än det Kinesiska, så det är mest nackdelar. I bland blir det pizza, och då har jag efter utförliga tester en klar favoritrestaurang i Beijing: The Tree. Restaurangen utmärker sig inte bara med att servera mycket elegant och goda pizzor, utan har även ett extremt stort utbud av olika ölsorter. Jag är en enkel person var det gäller öl, och beställer ändå en Beijing-draft trots alla avancerade alternativ.

Det är helt omöjligt att beskriva vägen till The Tree. Det är ett under att de har så många gäster som de har. Man får snirkla sig i trånga gränder bakom Sanlitun the Village för att hitta dit. Finns ingen annan förklaring än att alla nya gäster kommer dit per rekommendation med tillhörande guide. Så var det även för mig.

I dag klämde jag i mig en "deg" med öl på The Tree, och satt samtidigt och läste en fin rekommendationsskylt från den lokala polismyndigheten som satt på väggen. Se nedan.

Tack för tipset, Sanlitun Polisen! Nu vet jag hur jag ska bete mig när jag är ute på lokal.

Hur skulle man klara sig utan detta rådet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar