onsdag 31 augusti 2011

Nya Tider


Ni som följer mig i andra sociala medier vet att jag sedan en dryg vecka är i Kalmar igen. Eftersom jag (nästan) aldrig berättar om mina planer förrän de är verkställda så ska jag inte berätta så mycket om mina framtida projekt, men det finns idag ingen bokad biljett tillbaka till Kina, så jag vet helt ärligt inte när jag åker tillbaka till Beijing igen - men jag kommer garanterat att återvända. ;-)

Vad händer nu med min blogg? ..när jag inte är i Kina - är det förvånande många som frågat mig.

Att i närtiden fortsätta i exakt samma format som tidigare är inte möjligt. Andra har redan visat att man inte med någon trovärdighet kan sitta i Sverige och blogga om det som händer i Kina, så troligen kan inte jag det heller.
Däremot så kan jag kanske glida lite utanför mina tidigare ramar och hålla bloggen i liv med ett fortsatt Kina-tema.
Vi får se vad inspirationen räcker till...

En schematisk karta över Kina som visar de städer (22st) och provinser (16st) som jag hittills hunnit med att utforska. Jag har definitivt som avsikt att få anledning att utöka denna karta.
(Klicka för större)

Kalmar Slott - min nya vy när jag går mina dagliga(?) morgonpromenader. Har Kalmar Sveriges vackraste slott? Troligen. Jag har varit hemmablind i nästan 40 år, och först på senare år förstått hur fint det är.

7 kommentarer:

  1. Jag tror att det är lätt att hamna där, i det hemmablinda, på något vis är det "bara platsen där man bor". Jag upptäckte det i somras, att helt plötsligt vet jag mer om Singapore (efter bara knappt två år!) än jag vet om Karlstad där jag har spenderat hela mitt liv...så vem vet, den dag jag återvänder kanske jag ska bete mig på samma sätt på hemmaplan som jag gjort här: Ta med kameran, fotografera och ta reda på det som finns!

    SvaraRadera
  2. Marina

    Jag känner definitivt igen mig i det du skriver.

    Mvh

    SvaraRadera
  3. Hej Krister!
    Fyller du år idag? I så fall GRATTIS och hoppas du har en bra dag !
    Ser på din karta att du besökt Taiwan. Har du bloggat om det? Jag ska in och se...varför jag frågar är att jag funderar vart jag vill resa under min lediga vecka i oktober....

    SvaraRadera
  4. Anna

    Ja visst fyller jag år idag - Tackar så mycket!

    Jo, jag har varit många gånger i Taiwan - både som turist men framförallt i min tidigare yrkesroll då vi hade både kunder, leverantörer och kontor i Taipei.
    Dock var detta tiden innan denna blogg existerade, så här finns dessvärre inte så mycket material om Taiwan.

    Mvh

    SvaraRadera
  5. Med risk för att låta petig, så måste jag bara säga att om ska man tro tecknena du har använt så är det snarare norra Thailand du har varit i, och inte Taipei :P

    SvaraRadera
  6. Mycket uppmärksamt, och jag uppskattar denna petighet. ;-)

    Stavfelet korrigerat.

    Mvh

    SvaraRadera
  7. Det är alltid spännande att följa dig och se vad du hittar på! ;)

    SvaraRadera