torsdag 18 mars 2010

Närtidsnostalgi


Jag "snubblade" över öppningsceremonin till OS i Beijing 2008YouTube av en slump, och blev genast (närtids) nostalgisk när jag tittade. Jag bryr mig mycket lite om idrott, men såg ganska mycket av Beijing's OS enbart på grund av mitt Kina-intresse.

Inledningen på invigningen är bland de finare showerna jag sett. Om ni missade den så är det ett måste att se den nu, annars så se den igen bara för att återuppleva mästerverket. Trummorna och "fotstegen" i luften är mina favoriter.

Nedan visas det första (och bästa) 10 minuterna.

Inledningen till OS invigningen i Beijing 2008. 10 minuter som ger mig "gåshud".

3 kommentarer:

  1. Det var "maffigt". Jag såg showen på vatten i Yangshou som var regisserad av samma person som gjorde OS-invigningen. Showen var den bästa jag sett...http://www.youtube.com/watch?v=dBdfgscyUbQ.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle vilja ha en sådan där fin trumma. Går de att få tag på och vad skulle en sådan gå på? Det borde väl finnas hyfsade kopior? Se så! Ut och leta! Eftersom du skickat hem dina vinterkläder borde det finnas lite plats i resväskan vid din nästa hemfärd.

    SvaraRadera
  3. Orkade inte titta på den LIVE på Svt. De pratade sönder showen med felaktiga tolkningar och påhitt. Förstår än inte varför de gjorde det.

    SvaraRadera