lördag 23 oktober 2010

Två av mina tre bloggar blev fiasko


I februari i år fick jag iden att jag skulle göra en parallell blogg som denna på Engelska, och drog igång ett stort översättningsarbete med mina äldre inlägg plus att jag skrev allt nytt från denna Svenska blogg även på Engelska.
Kul i en vecka, och efter två veckor tröttnade jag på allt dubbelarbete och bloggen dog utan att nånsin haft några egentliga läsare.

I juni var det dags igen, och då höjde jag ribban ett steg och skapade en blogg på Kinesiska. Denna bloggan hade en annorlunda inriktning då jag siktade mot Kinesiska läsare och därför beskrev de Kinesiska egenheterna ur en annan vinkel. Den kinesiska bloggen fick snabbt ganska hyggligt med läsare, men med tiden så dalade läsarunderlaget och jag började igen tröttna - så två månade senare begravdes även den Kinesiska bloggen.

Två fiasko! Kul och enkelt att starta nya bloggar, men mycket jobb att hålla dem levande.

Att inte kalla denna Svenska bloggen "Krister i Beijing" framgångsrik vore att vara fånigt ödmjuk. Jag har idag över 10 000 läsare i månaden, så jag är minst sagt nöjd och glad för det stora intresset för det jag skriver. Jag får massor av mail, hyggligt med kommentarer och många besöker mig på plats i Beijing på grund av bloggen.
Jag känner verkligen att det jag skriver uppskattas och kommer till nytta och då är det riktigt roligt att fortsätta.

Senaste uppmuntrande nyheten är att jag nyligen blev utnämnd till Sveriges 11:e bästa reseblogg av rese-siten minTur.se.

Mycket Hedrande!
Tack!

Jag fick även nyss utnämningen Beautiful Blogger Award av Elisabeth som driver bloggen Husbilen Dettan - Tack! Denna utmärkelses värde lär dock snart känna av inflationen då den förväntas i varje led delas ut till 7 nya bloggare så antal pristagare växer explosivt. (1, 8, 57, 392, 2 793, 19 208..)

Min "Beautiful Blogger Award" som jag nyligen erhöll

Jag bloggar på den Franska restaurangen Le Petit Gourmand vid Sanlitun i Beijing

6 kommentarer:

  1. Rätt så imponerande 11:e plats när man ser vem som blivit nummer 12.
    12. Bodil Sjöström har varit chefredaktör på resemagasinet Vagabond, blivit utsedd till Sveriges bästa krönikör (Sveriges Tidskrifter 2001) och skrivit flera böcker.

    Grattis!

    SvaraRadera
  2. Är det en omega seamaster planet ocean som man ser? Stiligt!

    /Calle

    SvaraRadera
  3. @Calle,

    Nej - det är en Breitling Avenger Skyland. Men tack ändå. ;-)

    @Jonas

    Tack!

    SvaraRadera
  4. Jaha ja, och nu vet vi vilken bank du använder också ... *skratt* ;)

    SvaraRadera
  5. @Alexandra,

    Det var imponerande skarpsynt. ;-)
    Det betyder ju även att jag faktiskt INTE bloggar som det då felaktigt står under bilden.

    SvaraRadera
  6. Grattis på dig, fortsätter du i den här takten kan Blondinbella slänga sig i väggen:)
    Vi får se till att styra upp någonting framöver, kommer förbi någon dag efter skolan.

    SvaraRadera