måndag 28 mars 2011

Dags att lägga ner Expat Show Beijing


Expat Show Beijing är nu avslutat för fjärde året, och det var inget större succé.

Det har blivit en liten tradition att besöka denna mässan på World Trade Center och jag har besökt den även 2009 och 2010 och det har blivit sämre och sämre för varje gång, och i år riktigt dåligt. Utbudet av utställare var nu pinsamt klent och de som var där och ställde ut kändes inte speciellt intressanta. Min spådom säger att det inte blir någon Expat Show Beijing 2012 trots att de faktiskt annonserar att mässan återkommer. Om ett år återkommer jag och meddelar att jag hade rätt. ;-)
Lite trist, för 2009 var mässan helt OK trots då rådande finanskris.

(Expat Show Beijing vänder sig till oss "eXpat's" och typiska utställare är Restauranger, Språkskolor, Försäkringsbolag, Spa, Hotell, Tidningar mm mm.)

Expat Show Beijing 2011. Klenare än någonsin och enligt min magkänsla blir det ingen ny mässa 2012. (bilderna är lite "elakt" tagna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar