måndag 18 maj 2009

Varmt...men det blir varmare


Jag har aldrig varit mycket för att vara solbelyst. Solresor åker jag bara för min dotters skull. Hon badar, och jag ligger under ett parasoll och betraktar solen från skuggan. Beijing åker man knappast till för att sola, men det finns ändå gott om sol här....och den drabbas man av oavsett om man vill eller inte.

Nu börjar det bli riktigt varm för mig. I skrivandets stund är det 35 grader. Det är en kamp att gå från skolan och hem. Det tar ca 30 minuter i andra riktningen på morgonen med acceptabel temperatur. På vägen hem på eftermiddagen behövs det vätskestopp, så då tar det en timma. Betänk då att det bara är vår och mitten av maj. Till sommaren blir det riktigt varmt!

Det blir ganska skönt ute i luften de gånger det kommer lite regn. Men det gäller att inte ha ljusa kläder på sig, för regnet drar med sig all skit från luften så man blir ganska smutsig av dropparna.

Veckans väderprognos. Framåt torsdag finns det hopp om regn;-)

1 kommentar: