söndag 5 juli 2009

Pluggdag på restaurang


Att nöta in nya ord och skrivtecken är ibland lite tungt och tråkigt. Jag har kommit på den fantastiska lösningen för att göra det roligare genom att ta med alla mina böcker och prylar till någon trevlig restaurang, och sen sitta där en dag eller en kväll och plugga.

Samtidigt som jag pluggar kör jag ett helpaket från restaurangen med många rätter och ibland för mycket dryck. Sen pluggar jag tills batteriet tar slut i datorn eller jag fått i mig för många öl för att vara koncentrerad. Personalen på restaurangerna brukar vara mycket roade av att hjälpa mig.

I dag, söndag, är en sådan dag. Sov förvånande länge på morgonen, och efter frukosten begav jag mig till den Franska restaurangen Le Petit Gourmand som jag nyligen lärde mig att hitta till. (Tack Jimmy o Nina) Har nu suttit här i mer än tre timmar och ätit, druckit och pluggat. Kommer nog att sitta ett tag till, men koncentrationen håller på att dala. Mycket trevligt att plugga ibland!

Att jag är suddig på bilden beror inte bara på att jag druckit för många öl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar