onsdag 2 september 2009

38-årsdagen passerad


För att använda några nyligen inlärda ord:
对我来说生日不重要 (duì wǒ láishuō shēngrì bù zhòngyào)
, eller som man säger i Sverige: "För mig är inte födelsedagen viktig"

Viktig eller inte, så fyllde jag i alla fall 38 år igår. Inget dramatiskt firande. Min lärare bjöd mig på födelsedagslunch vilket här ska innehålla en nudelsoppa. "Långa nudlar ger ett långt liv" - om dom äts på födelsedagen. Jag tror stenhårt på det där så jag sög i mig lite nudlar. Blir mitt liv inte långt så vet jag vem som har lurat mig.

Kvällens firande blev även det lugnt och trevligt med Anna, som lyckades komma loss redan kl 21 från sina hårda dagar bland EU's höjdare. Som alltid med Anna blir det västerländsk stek eftersom hon vanligen är trött på det Kinesiska tugget. (Det är tunnare med väst-restauranger uppe i universitetsområdet där hon bor, så hon får passa på när hon är på "besök" i centrum)

Födelsedagsmiddag med Anna

1 kommentar:

  1. Grattis i efterskott Krister, jag hoppas att både nudlarna och steken smakade bra.

    Ha en strålande dag.

    SvaraRadera