torsdag 7 juli 2011

Realtids-bloggning


Det förekommer att jag säger att jag "industri-bloggar", dvs ibland sitter jag t ex på något kafé i många timmar och skriver flera dagars blogginlägg, och sedan pytsar jag ut dem (publicerar) med lagom intervall, och förhoppningsvis med lite lagom mix av innehållet. Nästan alltid så är "dagens" inlägg skrivet redan tidigare. Ibland långt tidigare. En ganska liten del av det jag skriver är ju av karaktär "dagboks-blogg" så jag tycker metoden fungerar bra.

Idag gör jag ett undantag. Detta blogginlägg skriver jag i "realtid". Dvs det jag skriver om händer just nu. ;-)

Jag sitter på tåget från Kalmar mot Köpenhamn, för att därifrån i kväll flyga vidare mot Beijing med SK 995 kl 21:00. Drygt 4 timmar på Kastrup betyder att det kommer att gå åt mycket pengar. Är Kastrup världens dyraste flygplats? Jag tror det (bara baserat på mina empiriska erfarenheter)

"Nästa station - Alvesta."
Oj, har jag inte kommit längre!
Nåja, jag har just inhandlade ljudboken "Livet Deluxe" (av Jens Lapidus), och så fort jag skrivit färdigt detta blogginlägg ska jag avnjuta verket, som jag hoppas räcker hela vägen till Beijing. Om Mr. Lapidus senaste håller samma klass som sina tidigare alster så kommer tiden att gå acceptabelt fort.

Nästa inlägg kommer från Beijing.

POV-foto (Point Of View) där jag sitter just nu och bloggar i tåget mot Köpenhamn.

4 kommentarer:

  1. Sitter just nu i husbil utanför Söderhamn och läser din blogg, hoppas din resa går bra och får det bra (vilket jag är förvissad om).

    SvaraRadera
  2. I Jönköping läser jag att du iaf är på väg. Good journey!

    SvaraRadera
  3. Är du inte framme än? ;-)

    SvaraRadera
  4. Inger o Anonym
    Tack

    LaoYou
    到了. Realtids informationen var bara en tillfällighet. ;-)

    SvaraRadera