tisdag 9 juni 2009

En sväng till Sverige


Är nu på en snabbvisit i Sverige. Kommer att åka tillbaka till Kina i god tid innan midsommar. Ska vara här några dagar och träffa familj och vänner. Tursamt nog kan jag även vara med på min dotters skolavslutning på fredag där hon ska göra ett soloframträdande.

Har nu varit här ett drygt dygn, men längtar faktiskt redan tillbaka till Kina. Jag håller kanske på att konverteras till Kines. Eller är jag bara rastlös när jag tänker på att jag missar en massa lektioner som kommer att bli eländigt tuffa att ta igen. Ska försöka läsa in några kapitel för att underlätta en aning. Sitter även och lyssnar på Kinesiska texter från CD-skivor för att öva på hörförståelsen, vilket är det svåraste för mig.

Idag drack jag mjölk för första gången på en hel månad. Åt till det en rejäl "Svenson"-frukost som inte är så lätt att hitta på gatan i Kina. Ska även se till att äta kroppkakor någon dag denna veckan. Sådana här "självklarheter" saknar man när man inte kan få tag på dem.

1 kommentar: