fredag 12 juni 2009

Äntligen två pass


Jag har då och då problem med mina resor därför att tiden i Sverige mellan resorna ibland är lite för knapp för att ge utrymme att hinna fixa nytt visum. Det är lite obehagligt att skicka iväg sitt pass för visering när man tex bara är i Sverige fem arbetsdagar. Mer än en gång har jag haft strul med att få tillbaka passet från ambassaden. Nästa gång jag kommer till Sverige är det dags att förnya mitt Kinesiska visum. Problemet då är att större delen av "Sverige-tiden" kommer jag att vara ute och resa med min dotter, och då behöver jag mitt pass.

Jag fick tipset att skaffa ett extra pass, men trodde att det skulle vara krångligt. Men nej - det var det inte. Det räckte med att skriva en liten berättelse och motivera varför man behövde extrapass, och så blev det godkänt utan någon utdragen prövning.

Nu med två pass - Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar