torsdag 25 juni 2009

OS Trummorna


Inledningsminuterna på öppningsceremonin till Beijings Olympiska spel 08-08-08 kl 08:08 ligger högt på listan av de mäktigaste uppvisningar jag sätt. Jag har svårt att komma över mitt misstag att jag inte var på plats i "fågelboet" när det hände. Detta trots att jag inte i huvudtaget är idrottsintresserad. Den mäktigaste scenen (jämte fyrverkeriet i form av stora fotseg som går från Tiananmen upp till OS anläggningen), var de 2008 trumslagarna. Kan det bli pampigare?

I går var jag på det ganska nya shoppingcentret Intime LOTTE Department storeWangfujing. (Ännu ett lyx-varuhus med mycket få kunder och extrema priser). Höjdpunkten var när jag hittade några av trummorna från OS invigningen uppställda i varuhuset. Kanske inte så kul för en del, men jag fick en "flashback"-känsla från invigningen, och det var intressant att se hur otroligt välarbetare varje detalj på trummorna är gjorda. Detta trots att de i sitt sammanhang bara syntes på långt håll under invigningen.

En av de 2008 OS trummorna uppställd på LOTTE varuhuset. Kolla detaljerna.

Scenen med de 2008 trummorna från OS invigningen 2008.

1 kommentar:

  1. Tyckte att det var coolt. Riktigt coolt :) Har du sett en sådan trumma i verkligheten?

    SvaraRadera