måndag 1 juni 2009

Värdigt boende


En av min frus Kinesiska affärskollegor hade fått reda på att jag befann mig i Hangzhou över helgen. Lägligt nog hade han precis köpt sig en ny representationsilla (bra att ha) och ville därför bjuda mig dit över lördagen och söndagen. Det lät trevligt så Sunny och jag åkte dit på lördagseftermiddagen.

Uppenbarligen hade han klarat sig acceptabelt i finanskrisen. Villan var fin på utsidan - och mycket fin på insidan. Här fanns allt! Utöver det "vanliga" så fanns det biorum, gym, bastu, terum, mahjongrum, flera gästrum med eget badrum/balkong, mm, mm. Allt flådig med Kinesisk touch (dvs en aning pråligt). För dagen (det var ju lördag) så var personalstyrkan i huset reducerad till "bara" tre personer + chaufför/livvakt, men servicenivån fick ändå väl godkänt ;-)

Förvånande nog åt vi inte middagen i husets exklusiva matsal, utan skenade iväg i hans jätte-Mercedes (där man inte hade problem med benutrymmet i baksätet) till en fin parkrestaurang där vi åt på en takterass. Väldigt många rätter naturligtvis, och förvånande gott. (han brukar bara bjuda på fiskrätter, så jag blev positivt överraskad)

Vi avslutade kvällen med "party" i villan. Jag skulle kunna acceptera att bo så här även längre tid om man blev tvungen.

Jag med mina båda nya "GeGe" (Kinesiska äldre bröder)

Representationsvillan

Entrén till villan. Hela huset gick i denna flådiga stil

2 kommentarer:

  1. Riktigt fint hus!

    Jag skulle vilja passa på att tipsa bloggens besökare om att jag delar ut böcker om Kina gratis. Följ bara instruktionerna på denna sida: http://www.mittensrike.se/om-kina/gratis-bok-om-kina/

    SvaraRadera
  2. FUSK! Varför får du vara i ett lyxhus? Hade han något husdjur..? Saknar dig så...... +Rolig tröja, GUL!

    SeS Ammie *-*

    SvaraRadera