lördag 8 januari 2011

Turistmarknad, Live


Av Beijing's alla marknader är det tre stycken som utmärker sig som extra frekvent besökta av en stor del av alla turister som besöker Beijing. Jag har redan avhandlat dem var och en i tidigare blogginlägg.
Se länkar:
Sidenmarknaden, 秀水街
Yashow,雅秀市场
Pärlmarknaden,红桥市场

I dag tänker jag roa er med en avslöjande kameraåkningar genom Sidenmarknaden och Pärlmarknaden. Första delen (på Sidenmarknaden) är med synlig kamera, och då är försäljarna ovanligt passiva. I den andra delen av klippet (på Pärlmarknaden) har jag likt Janne Josefsson dolt min kamera och kan avslöja den brutala sanningen hur det går till på denna typ av marknader.

Glöm aldrig var ni såg det först.


Kameraåkningar genom två av Beijing's populäraste turistmarknader.

3 kommentarer:

  1. Haha vilken skillnad det var xD

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där, jag var där förra veckan och då var dom inte speciellt passiva, jag kanske skulle haft kameran framme.

    SvaraRadera
  3. I give a good price only for you 1800. Just 1800 och så lutar man på 50!

    SvaraRadera