söndag 20 december 2009

Sanlitun SOHO


Som jag tidigare skrivit så är Beijing full av olika SOHO, och det finns faktiskt ännu fler än jag skrev om då. Det nyaste projektet är Sanlitun SOHO, och det är inte så långt kvar innan det är färdigställt. Jag har av någon anledning fotograferat processen då och då sedan i våras, och det är lite roligt att se hur fort det växer fram.

Jag tyckte inte så bra om de runda formerna till en början, men nu när det börjar bli färdit, och belyst, så blev det riktigt vackert. Ännu ett lyft för Sanlitun. Hoppas nu att det även kommer några nya och roliga restauranger här.

Sanlitun har verkligen på några år förvandlats från Beijing's "Bad-Taste"-gata till Beijing's bästa! För några år sedan var Sanlitun huvudsakligen en rad "B-pubar" på östra sidan av gatan. Nu tror (och hoppas) jag att dessa pubarnas tid snart är förbi. Jag har inte varit inne i någon av dem på över tre år! ...det finns så många andra bättre alternativ bara tvärs över gatan.

Sanlitun SOHO. Vänster 28 maj, höger 37 dagar senare...

...ytterligare 50 dagar senare (25 augusti) och det högra kortet togs 10 december.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar