måndag 28 december 2009

Favorit i repris


Jag publicerade nedanstående för något halvår sedan, men känner att det är intressant nog att köra i repris. Vet inte om det är er favorit också, men det är i alla fall min, och det är jag som bestämmer ^^

Kunskapens dag 2008 höll Fredrik Hären ett mycket intressant tal om Kina's och Asien's snabba utveckling - och vår totala okunnighet i ämnet. Talet har blivit ganska omskrivet för sitt lite speciella upplägg, och efter detta fick han inte bara nya fans, utan även många ovänner för sitt provocerande sätt, och hans ibland tveksamma retorik.

Oavsett vad man tycker om Fredrik Hären's sätt att framföra budskapet så är det otroligt svårt att komma förbi hans poäng, som jag i allt väsentligt själv kan stå bakom.

Ta er tid att titta på klippen nedan. Framför allt det första.

Del 1 - Fredrik Härens provocerande tal om Kina's och Asien's snabba utveckling på Kunskapens dag 2008.

Del 2 - Fredrik Härens provocerande tal om Kina's och Asien's snabba utveckling på Kunskapens dag 2008.


1 kommentar:

  1. Hmm... jag har lyssnat på talet förut och visst är det lite av en Aha!-upplevelse. Man har inte riktigt tänkt i de banorna. Visst har vi en tendens att slå oss för bröstet och hävda Svensk kvalitét och Svenskt kunnande, men frågan är ju som sagt vad vi väljer att jämföra oss med.

    SvaraRadera